Friday, May 28, 2010

Cinta Hatiku

Derita Cinta Semalam

Pada hari ini,
Buat sekian kalinya,
Hatiku terusik kembali,
Terimbau kenangan lalu,
Yang masih segar dalam ingatanku,
Biarpun seringkali meruntun hatiku,

Hujan renyai yang membasahi bumi,
Seakan mengerti derita perasaanku ini,
Sarat yang kutanggung,
Sendu yang kuhitung,
Bercampur-baur menjadi lukisan,
Yang sukar difahami,

Hatiku menangis lagi,
Meraung!
Batinku terseksa,
Oh! Tuhan,
Apa sebenarnya takdirmu untukku?
Apa sebenarnya hikmah semua ini?
Aku sudah tidak sanggup lagi meredah,
Aku sudah tidak berdaya!
Aku letih!!!!!

Mengapa dirinya masih kurindui?
Mengapa hatiku berat untuk melupakannya?
Mengapa?????
Mengapa mesti dia yang kucinta?
Apa,
Tidak cukupkah penderitaan yang diberikan kepadaku dulu?
Jangan ditanya soal kecewa,
Kerana hatiku sudah lama menderita,
Parutnya masih berbekas,
Jadi, mengapa?
Mengapa dia harusku kenang lagi??
Oh! Hati...
Aku merayu...
Aku mohon kau lupakanlah dia,
Dia telah lama pergi dari hidupmu,
Teruskanlah kehidupan dengan sebaiknya,
Walau hatimu berderai,
Dia masih kucintai...


Being a human being, of course we have desire to love and being love. Once, I used to fell in love..I think a true love..my true love. I don't think that I need to mention about his name. And I have never been talk about him anymore. Just..he stays inside my heart, and my soul.

He used to be my life. He was everything for me. I would die for him. That's what I said to him years ago, before we broke up. And when we did, I did die. I think I'm still dying. That is why I did the whore things before. Maybe...I think, when I do it, I would forget about him. But I didn't. Day after day, I got worst. I was in my own world. I was lost in my memories with him. All the things we used to do. I couldn't face the reality. I kept running away, because I couldn't believe, he managed to find another girl. It just too pain to accept that...when you are too in love with someone.

To be honest, aku still sayang kan die. Tiap2 ari, tiap2 mase. Dan die, de berjanji nak kembali padaku. Tapi, aku x pasti..samada aku boleh terima die lagi. Aku x pasti samada aku da lupakan pe yang die da wat kt diri aku. Setahun aku hidup menyingle, still masih cube untuk lupekan die, tp x leh gak. Sampai de satu mase..aku cm..aku tertekan sangat2, aku mintak kawan aku bunuh aku. Cam, aku x tahan da..merana cam nih. Aku sakit ati die de orang len, tp hati aku still xleh lupe kan die. Aku..makin ari makin mkan ati. Sampai satu ari aku da cam x bernyawa lagi. Tentang mati tuh, hampir tiap2 ari aku terfikir nak tamat kan riwayat aku, tp..ntah la. Mybe Allah sayang kn aku lagi. Die nk ak kumpul byk2 bekal untuk d bawa ke akhirat.


Just..ntah la. Aku berdoa ari2..kalo dia lah jodohku, tolong la bagi petunjuk padaku. Aminn~~

No comments:

Post a Comment