Monday, June 28, 2010

Funny World

Ari ni ari Isnin, 28hb Jun dan pagi nih..agak mendung la. Tapi aku basuh kaen jek, sebab cuace kat JB ni bukan menentu sangat. Kengkadang ujan dari pagi smpai ke petang, dan kengkadang hujan dari pagi tapi benti waktu tengahari. So, bile da ujan sampai tengahari kalo x basuh kaen tuh..rase cam rugi jek. Yela..kalo jemur dari tengahari, bile petang mesti la kering kn?
Da....aku membebel lak pasal jemur kaen. Padahal bende yang nak di tulis x de kene mengene pon ngan jemur pakai. Minggu lepas cam..minggu yang penuh ngan kejutan. cam..minggu lepas aku dapat tau aku dapat proceed degree. And even better, aku dapat course yang memang da lame aku impi kan. Tapi x perna jangka, aku akan dapat. Sebab kos tuh kind of risky, and dangerous untuk perempuan. Tapi, maybe..this is my destiny kot. Maybe I'm lucky. hehehehe~
Tapi seryesli, memang aku rase aku agak bertuah, sebab aku da lalui macam2, and still alive lagi, and waktu diploma aku jarang seryes waktu blaja, asik2 maen2 jek, dan pointer aku x de la okay sangat pon, tapi still aku manage to proceed ke degree. Quite strange actually for me. Tapi aku just anggap, Allah memang sentiase nak bagi aku second chance. Alhamdulillah....
Maybe btol kot pe yang lecturer aku perna cakap, idup ni perlu kan peluang dan tuah. Dua bende ni kalo x de, susah nak gapai pe yang kite. cam die..die berangan nak jadi someone, tapi x dapat. but then, die dapat suami yang memang someone. Pelik kan idup ni? kengkadang, sesuatu yang kite x jangka tetibe datang bergolek, and bile sesuatu yang kite nak sangat2 lom tentu kite leh dapat, walaupon da usaha sebaek mungkin. Itu la..maybe de btol nye, kite just merancang, Allah yang tentu kan segala2 nya.
N..kebesean..bile aku nek sem, satu family aku akan iring aku. kengkadang cam malu gak la, dan kengkadang memang suke. Tapi, bile da bawak satu family, da tentu ayah aku perlukan duit lebih. Kebetulan, minggu lepas check ayah aku kuar, and Insyaallah..selase ni dapat la duit yang mane leh menampung perbelanjaan aku ke sane. Funny world, isn't it?

No comments:

Post a Comment