Friday, February 3, 2012

Gay Di malaysia [Part 2]

Kat post sebelom ni aku da nyatakan jenis-jenis gay dan faktor penyebab seseorang lelaki menjadi gay. Aku wat 2 part sebab tak mahu posting aku panjang berjela.

Secara jujurnya, aku boleh terima sesiapa dalam hidup aku. Tak kira ko orang gila, pembunuh, perompak atau apa pon. Oleh itu, aku boleh sahaja terima gay. tapi, sebagai seorang perempuan jatuh maruah aku kalo lelaki boleh tertarik kepada lelaki, sedangkan penarik lelaki sejak azali adalah perempuan.

huhu.. Tak de lah, aku bergurau je kat atas tadi. tapi memang terasa pun..

Kalo de orang yang datang melawat blog ni, dan terasa seakan blog aku mengalu-alukan hubungan gay, sebenar nya aku x pernah mengalu-alukan gay. Mungkin aku ada memberi sedikit info tentang atau berkaitan gay, tapi tu semua sekadar pengetahuan. Tak bermakna aku straight langsung tak boleh ambil tahu tentang gay, betol x?

Dan sebenanya, aku sangat2 tertarik ngan golongan gay. Bukan sebab mereka jambu, atau tampan, atau badan sasa, tapi aku tertarik bagaimana mereka boleh mempunyai naluri sebegitu. Aku masih tak faham pe bestnya jadi gay. Mungkin boleh difahami sebab lubang bontot lebih sedap sebab kemut keliling berbanding vagina, dan mungkin lelaki boleh menjadi pasangan yang lebih baek dari perempuan atas sebab lelaki lebih faham kemahuan lelaki.

Tapi, boleh fikir tak..hubungan tu tak menjanjikan masa depan yang sempurna? bak mat saleh cakap, happily ever after? Tak rasa cam gay tu hanya untuk suka2, dan mengunakan lubang bontot untuk memuaskan diri sendiri.., tak terase cam ko syok sendiri ke? Ko puas sendiri, dan pasangan ko masih terpacak lagi kemaluan die? Tujuan utama menjalinkan hubungan seks yang betol2 bermakna adalah kita puas, dan pasangan kita puas pada masa yang sama. Tapi kalo pasangan kita sekadar rasa puas sebab tengok kita ni puas, bukan ke da lari matlamat tu?

Dan sememangnya, hubungan jenis ni tak boleh menghasilkan zuriat sendiri. Memang benar, da wujud ibu tumpang, bayi tabung uji dan anak angkat. Tapi ko rase cukup bahagia ke membesarkan zuriat orang lain, padahal ko boleh membesarkan zuriat sendiri?

Tentang penyakit?? Pada gay yang selalu bertukar pasangan, peluang untuk terkena penyakit STD sangat tinggi. Memanglah..mana2 hubungan seks pon memang senang terkena penyakit STD, tapi peratus gay mendapat STD adalah lebih tinggi berbanding golongan normal.

Tentang tuhan?? Alam mati??? hmm..tak perlu aku hujahkan, sume gay tahu pe jawapannya.

Tak perlu bercakap tentang naluri. Jangan bercakap tentang hak sendiri, tapi secara jelas, terang dan nyata hubungan ni memberi lebih banyak keburukan dari kebaekan nye.

Dari apa yang diberitahu oleh aku, golongan gay di malaysia telah wujud sejak tahun 50 dan 6-an. Kebeseannya mereka dari sekolah berasrama penuh lelaki. De gak member aku yang pernah masuk skolah macam ni, dan die sendiri perna hampir-hampir nak jadi mangsa, tapi dia keluar awal2. kalo dari tahun 50/60 da wujud golongan ni, sekarang da 2012. Bayangkan berapa gay yang wujud di kalangan kita.

Tak perlu bayangkanlah... Aku bagi statistik nya.

Bengkel Konsensus Kebangsaan ‘Estimation and Projection of the HIV’ yang dianjurkan oleh Kementerian Kesihatan Malaysia dengan bantuan pakar daripada Pertubuhan Kesihatan Sedunia (WHO) pada 26-29 Mei 2009, Expert Group Opinion on Estimation of Most at Risk Populations (MARPs) menganggarkan terdapat seramai 173,000 gay


Pada tahun 2009 sahaja da wujud seratus ribu lebih. Sekarang..da 2012. Da tentu angka tu bertambah kan?

Angka tu sangat2 menakutkan sebenar nya. Sebab tu sewaktu acara "Sexualiti Merdeka" cuba di adakan, ramai menyokong, kerana peratus golongan ni semakin hari semakin meningkat.

Kalo setakat berseronok, tak kan kekal keseronokkan tu. Lambat laun ia akan pudar berlalu pergi. De orang sedar bila da tua, de lak yang da berpenyakit. Pe pun sumenya da terlambat. Kepada gay yang membaca posting ni, cuba fikir2kan.

Pada de yang nak kuar, tapi takot.. boleh cuba minta sokongan dari kawan2. Atau terus jumpa di pusat islam di malaysia. Tapi kalo segan, boleh mintak tolong kawan perempuan. Kebesean nya mereka mudah memahami, dan akan cuba membantu. Jangan terus hanyut sampai ko da x leh nak kuar balek. Nanti ko hanya mampu menangis sahaja.


Walau apa pon, aku doakan korang cepat kembali ke jalan benar. AMIN....

kredit tO;
here and here

No comments:

Post a Comment