Wednesday, July 7, 2010

~A very precious moment, a very tough adaptation~

Assalamu'alaikum.. Rasa nya da lama aku x update blog aku ni. Bukan pe, ari isnin ari tuh aku da mule belajar, and sehari sebelom hari tersebut aku g check-in hostel. Leh tahan la..agak penat, da letih dan agak kecewa aku x sebilik ngan member aku yang sekepala ngan aku. (De gak member2 aku yang dapat proceed study kat tempat aku blaja sekarang ni), dan agak gembire aku bukan sensorang jek kat sini.
Day 1: agak perit la..kene menapak ke sana ke sini. Tempat aku blaja dulu x cam ni, bilik kuliah dan cafe sebelah asrama jek pon. senang..agak2 da lambat sangat nak g kelas, terjun jek dari tingkap, sampai la kt kelas tuh. Begitu gak kalo da kebuluran sangat nak makan..leh je terjun, agak berbaloi la walaupon patah kaki @ tangan sebab masakan mak cik cafe kat situ sedap. hehehehe. Di sebab kan asrama aku ni sekarang berdepan ngan bangunan kejuruteraan awam dan bukan fakulti aku, terpakse la nek bas dan menapak sampai sakit tulang-tulang aku. Leh kurus kot aku pas dua tahun kat sini. Abes la..x de lagi la lelaki nak notti2 ngan aku lagi sbb da ilang lemak. hehehehe..
day 2: Everything got better. Dapat sesuai kan sikit diri kat sini, rumate pon ok, dan segala-galanya x la seteruk aku jangka kan. Pape pon, aku still kene try adapt kehidupan kat sini. Although agak susah, tapi aku still try. tang social dan kesusahan untuk mendapatkan bekalan makanan tuh aku x kesah, tapi tang nak menapak ke bilik kuliah tuh..adoiyai...semput den di buat nye!
Day 3: Ermm...ari ni kire ok la.. x de la susah sangat. yang agak susah kelas aku sampai pukol 7 malam. dan tadi aku kene berlari di dalam hujan. kalo kene kejar ngan bf x pe gak, ni aku yang kejar bas. adoiyai.. Dan akhir nye setelah x makan dari tengahari tadi, dapat gak la aku makan nasi ayam yang sedap. hehehe..
Segala-galanya maseh nampak kabur, dan aku lak kene tambah satu subjek, dek kealpaan aku untuk belajar di diploma dulu, akibat nye aku kene la tanggung. da la kredit hour aku da 23 jam, di tambah lak 3 jam lagi. abes la sem ni..aku kene blaja sungguh2, kalo x abes hancus pointer aku. (T.T)

No comments:

Post a Comment