Tuesday, October 11, 2011

Ceramah motivasi

tepat pukol 12 tengah malam ni, umur aku akan berubah dari angka 22 tahun ke 23 tahun. secara jujur nye, dan aku memang da tulis sebelom ni di entri yang laen, aku memang sangat2 takot bab umur ni. memang..aku leh trime orang len aging, tapi aku x leh terima diri aku aging. aku cam leh fikir, wow..aku da 23 tahun, lagi beberapa tahun lagi je aku akan jadi pompuan tua yang berusia 30 tahun (T_T)

bukan nye aku cakap pmpuan len..di luar sana yang berumur 30 tahun tu tua ok... aku cakap tentang diri aku. pls..don't get confuse.

sepatut nye de bende len aku nak update dalam blog ni, tapi de baek nye kalo aku simpan dulu. sebab, x sume bende leh di luahkan. dan x sume bende leh di tulis kat blog ni. bukan aku nak simpan rahsia atau pe. sebab da tentu la tak masuk akal langsung aku nak merahsia kan pape tentang hidup aku dari blog ni. of course not. tapi, leh di katekan kan..ngan lebih senang, aku x bersedia nak cerita. biar la ia rahsia. cehwah!!

ok, regroup. esok kitorng kene dengar ceramah yang akan di sampai kan oleh malaysian astronaut. aku x teruja langsung pon. bukan aku x suke ngan die, or x bangge ngan die. memang bangge, sebab die leh wat pe yang other malaysian x leh wat. tapi, bende tu bukan pape. die bukan dari kuarge miskin, idup yang melarat waktu kecik. die leh wat sebab die mampu, where others x mampu. yes, de ramai lagi yang nak wat pe yang die da wat, tp yang len x semampu die. so, that is his lucky. and he is sooo lucky. that's all. no big deal actually. sebab tu aku x teruja. aku lagi suke nak dengar kate2 seorang pensyarah OKU kat fakulti aku yang hampir setiap hari aku jumpe. cam ne die leh lalui hari2 die ngan keadaan fizikal nye yang cam tu. (sebab nye die cam..cacat kat kaki. die seakan limping. x tau la pe limp dalam bahase melayu).

die g mengajar ari2 ngan keadaan die cam tu. linping g ke kelas ari2. aku cam nak tanye die, x rase segan ke ngan orang ramai yang mungkin pandang rendah kat sir? or.. cam ne sir leh get through life ngan fizikal cam ni? sir x perna rase sedey @ putus asa ke? sedang kan saye ni pon..yang cam ni, kengkadang rase sangat2 down. pe rahsia sir yg leh mbuatkan sir berani dan tabah melalui ari2 sir?

yang tu yang aku nak dengar, ngan arapan leh jadi kan motivasi dalam hidup aku.

dan lagi satu, aku agak risau ngan supervisor aku. die seakan suke nak pasal org len. n of course sebab die suke nak citer psl diri die, so die nak gak dengar citer orang len. supaye leh mendabik diri yang die lagi ok. tapi..pape pon, aku akan sedaya upaya untuk x bukak citer idup aku. pape pon, sepatah cakap kawan aku, untuk menarik hati lecture yang mengajar aku, aku kene menganggap die cam bapak mertua aku @ mak mertua aku. dari situ aku leh belaja untuk sayang die, dan excel ngan pelajaran yg die ajar. so, aku kene blaja untuk sayang supervisor aku, supaye aku leh excel final year projek aku. not that aku akan sayang die cam aku sayang cam pakwe ke pe. tapi cukup sekadar leh membuatkan aku fokus ngan projek aku.

No comments:

Post a Comment