Tuesday, October 18, 2011

Sex Education: Perempuan Tidak Tidur Selepas Hubungan Intim. Mengapa?





agak lame kot aku x post pape tentang sex education ni. dan tadi aku mengusha2 dan jumpe sesuatu yang menarik. satu perkara yang jarang lelaki tak tahu kenapa @ x berapa amik berat. perempuan sangat jarang tidur selepas hubungan seks.

aku pon setuju ngan statement ni. tapi aku x tau nape. aku perfer wat keje2 len, contoh nye tgk tv, online balek, or pape pon. dan dalam mase sejam, ex-bf aku bangun balek, dan kembali "bermain" badminton atas katel. XD

tapi, seryes..mmg leh kire jari la aku tidur pas hubungan seks. kenapa ek? kat bawah ni de jawapan nye.

1. Semasa proses berejakulasi, lelaki akan melepaskan hormon pada otak. Ada banyak jenis hormon yang dilepaskan selama proses tersebut seperti prolactin, vasopressi, dan oxytocin. Hormon-hormon ini yang memberi kepuasan, ketenangan dan mengantuk.

2. Hampir semua wanita berasa ingin menyambung hubungan seks selepas diransang secara seksual. Ini menyebabkan wanita ingin melanjutkan sessi intim tersebut. Apabila hasrat tidak dipenuhi dengan baik, wanita akan merasai tenaga yang membuak-buat. Sebab itu wanita lebih suka untuk membersihkan diri selepas hubungan seks. (yg ni mungkin betol kot. bukan mungkin, tapi mmg betol. lepas mandi br aku rase cam ok skit. oppss!)

3. Selepas selesai hubungan seks, lelaki akan mengalami fasa ‘pemulihan’ yang tidak mungkin mengalami orgasme kali kedua. Zakar lelaki akan menjadi ‘sangat’. Penis lelaki akan menjadi sangat sensitif dan rasangan seksual akan membuatkan zakar sakit. Proses ini tidak ada dalam seksologi wanita.

4. Hubungan seksual yang menimbulkan klimaks lebih dirasai lelaki berbanding wanita. Maksudnya, lelaki lebih pada awal mengalami klimaks. Pada masa ini wanita tidak dapat tidur, dan malangnya tidak ramai lelaki menyedari situasi yang terjadi pada pasangan. Anda perlu tahu, wanita mempunyai antiklimaks.

5. Lelaki mengeluarkan tenaga yang lebih banyak berbanding dengan wanita. Sebab itu lelaki mudah tertidur selepas melakukan seks dengan pasangan. (yang ni mungkin betol kot, tapi asal same je walaupon aku kat atas? hmm. )


sumber: SINI

No comments:

Post a Comment