Saturday, July 21, 2012

Seminggu Di Johor Bahru

aku da sampai jb selama hampir seminggu kot. dan aku rasa sangat2 gembire. tapi maybe minggu depan aku kene balek shah alam balek sebab nak settle kan projek akhir tahun aku.

everything is fine now. aku rasa aku da wat yang terbaik waktu exam ari tu, so aku just berharap je sekarang ni yang aku akan lepas sume nye. tal larat da nak me-repeat pape lagi da.

kes adek aku da lama selesai, tapi aku leh nampak kes tu bagi impak mendalam bagi diri die. sama gak ngan aku. de orang cakap ngan aku, biar la orang lain nak wat jahat. ko minat ngan keje tu, ko keje je la. jangan join. skarang ramai gile orang jahat. kalo fikir cam tu, kesudah ko nak cari keje yg betul2 suit ngan diri ko.

mmg betol..pe yang die cakap. aku memang minat. sebab tu aku amik kos ni. tapi bile jadi kat adek aku, aku rasa sistem tu sendiri bermasalah. bile sistem tu sendiri bermasalah, aku yang masuk skali akan turut bermasalah. lagipon, aku tak yakin aku akan enjoy ngan kerja tu walaupon aku pilih jalan tu.

Alhamdulillah, Allah tunjukkan jalan sebenar untuk aku dan masa depan aku. cuma aku terkilan, aku da wat projek berdasarkan jalan tu. aku tak pasti aku wat pilihan yang terbaik, tapi aku rasa ni la pilihan yang aku akan rasa gambire dan suma orang gembire.

dan sebenarnye aku baru pas tengok citer songlop. ntah ke berapa kali nye aku tengok citer tu. =P

dan walaupon da beberapa kali aku tengok, aku masih rasa sedey ngan citer tu. aku tak tau samade aku ni emosi sebab aku perempuan, or aku emosi sebab citer tu de kaitan dengan hidup aku. dua2 make sense, tapi tak tau mana satu yang mempengaruhi. or....., sesape yang fokus tengok citer tu, dan mendalami setiap watak, memang rasa semacam, seperti aku. ntah la.. aku tak tau la mana satu.


petang ni, insya-Allah aku akan belajar masak nasi briyani. hehehe. teruja sangat2.

No comments:

Post a Comment