Sunday, August 26, 2012

Beraya

da lepas seminggu beraya. Alhamdulillah puasa kali ni aku dapat berpuasa penuh. agak terkejut dan agak risau sbb aku tak period waktu tu. aku memang agak particular ngan time period aku. tp, alhamdulillah sekarang da kuar. cam aku sangat2 gembira la. tapi pe yang lagi best, aku dapat berpuasa sebulan kat umah dan cuti lame. walaupon de banyak cerita sedey, banyak gak cerita gembira.

dan bila da beraya, mesti lah beraya kat umah sedara mara. dan kebesean nya pelbagai soklan akan timbul. pertama sekali semesti nya soal kawen. aku seboleh bolehnya nak mengelak dari soklan cam ni. bukan aku x de calon, or tak mahu berkawen. tapi aku tak rasa de orang leh terima sape aku. so, bab kawen aku memang akan tolak tepi dan langsung tak fikir.

dan kengkadang aku rasa, kita cenderung untuk lupa ngan matlamat dan visi yang kita letak dalam diri kita. kengkadang, dalam satu titik dalam hidup ni kita akan hanyut di buai mimpi yang indah. tatkala mimpi tu membuai kita jauh dari diri kita, matlamat kita, kita perlu kan sesuatu untuk membawa kita pulang.

aku terasa aku di buai mimpi dan aku rasa sangat-sangat takot. mimpi ramai yang indah. tapi sukar untuk tentukan mana yang betul dan mana yang mainan tidur. aku harap sangat dalam bangun secepat mungkin.

No comments:

Post a Comment