Friday, January 25, 2013

Mama: Filem hantu berebut anak



selasa petang ari tu aku ngan member aku g la setia city mall dan berjalan-jalan. tetibe member aku ajak la tgk cmovie, dan aku pon ok kn je. so, aku fikir die de movie la nak tgk. rupe nye x de. so, kitorng guess je la nak tgk citer pe, dan kitorng pilih movie, "Mama".

pembukaan movie yang best, dengan 2 orang budak permepuan yang sangat2 comel, cam cerita tu cam appeal penonton dari mula. so, aku fikir ni bukan cerita sembarangan. mesti menarik.

ia bermula dengan beritahu penonton waktu tu tgh zaman kemelesetan ekonomi, dan perkara burk berlaku waktu tu. tetibe seorang lelaki (jeffrey) balek umah die dan amik dua orang anak perempuan die, umo 4 taun (victoria) dan setahun (Lily) dan kuar dari umah diorg. pas tu die drive kete cam agak laju, maybe bagi aku die da tak waras waktu tu sebab tu die tak leh kontrol diri die dan terbabas dan jatuh dari tebing. nasib baik diorg tak de pape dan diorg jalan kaki dan tiba di sebuah kabin tepi tasik. ayah die hidupkan api kat fireplace dan rancang nak bunuh anak2 die dan diri die, tapi tetibe de satu makhluk amik ayah die dan bunuh cam tu je. tinggal la 2 beradik tu cam tu je.

sampi part tu da ok, tapi pas tu akan reveal sebena nye de hantu dipanggil "mama", yang menjaga budak2 ni. tu yang datang nye tak masuk akal. pelakon2 movie tu aku rse sangat best. scene pon sangat best cuma jalan cerita yang tak masuk akal. tolong la... de satu pembantu dr sakit jiwa tu cakap, hantu tu nak membetulkan bende yang salah. so, die nak tarik budak2 tu terjatuh dari tebing bersama2 die, tu ke bende yang betul?

bagi peminat filem horror leh la kot tgk filem ni. aku minat gak, cume entah la.. filem ni terlebih2 sound effect dan citer nye agak lembab. bagi aku rugi je tgk kat wayang. kalo nak tgk pon donlod je pas tu tgk dan leh buang. aku bagi rate 2/5.


No comments:

Post a Comment