Saturday, January 19, 2013

Jati diri

exam pon da lepas ari tu. alhamdulillah aku leh wat. but then sekarang ni just finger crossed and hope for the best. sekarang tgh settle kan final year project aku. tapi agak gembire sebab semalam jozan menang maharaja lawak mega 2012. walaupon aku penyokong jambu, tapi bagi aku jozan lebih layak dapat tittle tu.

ok.. da.. tinggalkan tentang MLM n fokus kat bende yang aku nak citer. firstly, tentang perangai orang. aku faham memang semua orang de perangai pelik tapi aku tak sangka mereka labih pelik dari aku. so...ntah la. kengkadang aku tau aku memang pelik, tapi perlu ke untuk amik tahu pasal aku petah lagi nak amik berat? ko fikir aku spoiled, fine. tak perlu amik tahu. supervise je aku, dan terima je kerja aku. memang aku akui, mungkin aku spoiled tapi bab keje, aku amat amik berat. so, tak perlu la nak buat2 terperanjat hasil kerja aku lebih bagus dari perempuan pujaan ko. aku tak tahu la pe masala ko, sama de memang perna jadi mangsa buli perempuan jenis cam aku tau ko perna kene reject cinta dr perempuan cam aku, tapi tu citer hidup ko. jangan masuk campur kisah hidup ko ngan aku. bagi aku, hubungan kite memang sangat clear dan aku memang dan tak kan amik port langsung pasal hidup ko. tak perlu nak berlagak pandai atau terrer dalam satu hal. kalo betul2 terrer, ke-terrer-an tu akan terserlah sendiri.

pastu aku perasan. beberapa minggu lepas maharaja lawak de wat tema peribahasa dan aku perasan tak ramai yang gelak bile kumpulan2 yang bertanding menggunakan peribahasa. tak tau la sebab faham sebab tu tak gelak, tapi tng peribahasa len leh plak gelak. cam ne tu? tang yg gelak tu la peribahasa yang tak faham ke pe? tak tahu mungkin lain orang, lain caranya, tapi bagi aku semaju dan se-modern mana pon kite adat dan budaya tak oleh ditinggalkan cam tu. cakap la aku ni ketinggalan zaman ke pe, tapi tu la heritage dan trademark kite. nak jadi modern cam amarika, tengok la amarika tu pe yg diorg de? makanan pon ciplak dari makanan megara len dan label tu makanan diorg. tolong la faham. 

mungkin bukan salah mereka sebab sekolah rendah pon da guna bahasa inggeris sampai kan bahasa melayu leh dapat C, tapi nak salahkan kerajaan ke ni? sume bende yang salah nak salahkan orang leh? wow.. bagus gile. pasni, umah bocor tak yah baiki. biar runtuh sebab sume nye salah kerajaan. 

aku bukan pro-kerajaan atau pon pro-mana2 parti kat mesia. di sebabkan kos yang aku amik sekarang aku leh nampak kebaikan dan keburukan masing2. nak cakap lebih2, aku tak berani sebab masing2 de cacat celanya. kalo nak agung2 kan satu pihak, pihak tu mulia sangat ke?

da terjerumus dalam citer politik lak. kesimpulannya bak cakap mak aku, de mata tengok, de akal fikir dan de mulut diam. fikir bende yang baik dan perlu lakukan. sebab sekarang ni da ramai sangat yang pandai2. lebih2 pandai pon lagi banyak. so, pilih mana yang korang suka.  


No comments:

Post a Comment