Thursday, August 15, 2013

Perspektif yang berbeza

seminggu aku berjalan dari selatan ke utara. banyak tempat dapat aku lalui dan banyak ragam orang aku pelajari. seminggu rasa cam sekejap tadi pelajaran yang aku dapat, rasanya berguna untuk selama-lamanya.

kengkadang aku rasa mereka nak menegakkan sesuatu yg betul, tetapi bende yang betul tu bila membawa keburukan membuatkan seseorang tu terpaksa membuat pilihan untuk memilih jalan yg kelihatan salah. tapi sebenarnya dari satu pandangan lain, ianya memberi keuntungan yang sama pada mereka.

cara tu tak semudah seperti caraku, tapi cara itu cara yang betul. dan itulah yang paling penting. jika itu cara kau untuk menjaga hak kita, aku halalkan. aku tak menghalang, dan tak mengajak. aku cuma mahu tahu kenapa dan sekarang aku tahu kenapa. jadi wat la pe yang kau rasa betul untuk tempat kau. untuk kita.

dan aku da pecahkan janji yang aku wat 3 tahun lepas dalam diri aku, dan aku tak tahu pe yang aku perlu lakukan sekarang. yang pasti dia takkan tggu aku. aku dah terlalu masak dengan perangai dia.

so, aku mengubah haluan aku dan perancangan hidup aku. harap2 aku dapat capai pe yang aku impi kan. Insya-Allah.. :)

No comments:

Post a Comment