Wednesday, August 28, 2013

pemegang ijazah

aku tak tahu la kenapa dengan diri aku, yang rasa aku tak sehebat mana yang orang lain fikirkan. yela, kalo nak bandingkan diri aku dengan kawan-kawan aku, aku rasa aku di tahap yang tercorot.

tapi bila aku toleh ke belakang balik, dan mengingati zaman-zaman spm dan selepas itu, ramai kawan-kawan aku yang kat sini tak dapat langsung pergi sejauh macam aku. mungkin aku bukan dean list tapi, aku di antara yang terbaik dari terbaik dari ladang.

sedar tak sedar aku dah nak abes degree dan akan masuk alam pekerjaan. cam2 aku rasa. rasa gembire sebab da nak kerja tapi pada masa yang sme, aku takut aku tak leh menyesuaikan diri dalam alam pekerjaan. ramai member2 aku cakap alam pekerjaan banyak politik dalaman dan isu2 yang susah nak dipercakapkan. aku just dengar dan simpan je la data tu. 

2 3 bulan ni aku memang malas gile nak menulis kat sini. idea mmg sangat banyak, tapi tau la nape aku tak leh nak menulis. status fb aku pon aku malas nak update. komen2 kat 9gag je berlambak. sebab malas? mungkin.. mungkin kot.. :P

No comments:

Post a Comment