Tuesday, July 19, 2011

Home Sweet Home.

da lama aku x update blog aku. bukan aku x nak update, tapi aku x tau nak tulis pe. funny, is it? waktu blaja banyak bende lak aku nak post, @ share kat blog aku ni walaupon aku kekurangan mase, tapi kat umah aku de banyak mse tapi x de modal. actually, de modal, tapi aku x de ati untuk post pape.

i guess mungkin sebab aku kat umah, dan segala-galanya kelihatan secure, lalu aku x de banyak bende bermain-main di kepala aku. aku suke untuk menulis bile aku serabut, supaya aku leh kosongkan kepala aku. kengkadang kat umah ni, bile aku terpakse untuk menulis, aku akan bukak @ induce sesuatu yang leh wat otak aku berfikir, for an example bukak lagu @ pon movie walaupon aku x tengok sangat movie tu. just untuk wat otak aku serabut.

everything is just fine, except few days ago, my grandfather is sick. he was too old. 85 years old. he is soo skinny. nampak cam mayat hidup. yang g tengok die just aku, adek aku dan ayah aku. mak aku x g tengok die. instead, die g bercerita ngan grandmother kitorng kat living room. i guess die agaka takot kot untuk melihat orang-orang yang sedang sakit. i mean, die sendiri de illness die sendiri.


dan pe yang mengejutkan aku adalah, sejak ari aku berjumpe ngan atok aku tu, kelopak bawah mata kiri aku asek2 bergerak2. aku x tau nape, dan x cakap aku x percaya pada superstitious, tapi kalo da sampai 4 hari bergerak2, that is not a superstitious issue, that's medical issue. maybe de sebab nye. mungkin aku letih, mungkin aku stress dan cam2 lagi kemungkinan yang aku bace kat internet. malam tadi aku tido pkol 12, dan bangun pkol 11 pagi, mata ni bergerak2 gak. aku duk kat umah, x de keje, tgk tv, gembire ngan kuceng2 aku. x de reason untuk aku stress. so, aku pon buntu nape ngan bende ni. at last, aku pon malas da nak fikir. adakah ianya mengganggu? ya, menganggu penglihatan aku. tu pasal aku risau. tapi aku x tau pe yg patut aku lakukan.

No comments:

Post a Comment