Monday, July 4, 2011

Hubungan seks vs bersenam


LinkAnda mungkin tidak mengetahui bahawa hubungan seks adalah satu senaman yang menyeluruh di mana semua otot badan berkerja dan metabolisme badan yang meningkat ketika melakukan hubungan seks akan melancarkan perjalanan darah dan meningkatkan degupan jantung, sama seperti ketika anda bersukan!

Kajian yang dilakukan oleh pakar perubatan moden menunjukkan aktiviti hubungan seks akan menggunakan tenaga dan kadar degupan jantung yang sama seperti yang digunakan oleh atlit pecut 100 meter.


Selain meningkatkan metabolisme, hubungan seks juga menggalakkan pengeluaran hormon Oxytocin dan Beta-Endorfin yang meransang syahwat sekaligus menyegarkan badan anda dan pasangan anda.

Tetapi janganlah hanya mengharapkan hubungan seks untuk menggantikan sepenuhnya aktiviti bersukan. Badan yang sihat dan tahap kesihatan yang baik akan menyerikan lagi hubungan seks anda dan pasangan anda.



Sama seperti bersukan, anda perlu berada pada tahap kesihatan yang optimum untuk mengecapi sepenuhnya nikmat hubungan seks.Jadi tingkatkanlah kesihatan fizikal dan mental anda mulai hari ini untuk mendapat kepuasan dan kenikmatan sepenuhnya ketika melakukan hubungan seks bersama pasangan anda.

*credit to: http://www.seks-melayu.info/petua-seks-melayu/hubungan-seks-dan-bersukan


No comments:

Post a Comment