Saturday, September 11, 2010

Second day of Syawal

aku baru jek balek dari beraye umah orang ni, n something happen at my house. de kesan kene ceroboh, tapi x de bende yang ilang. padahal, kat depan umah aku tuh de laptop ayah aku, dan moto abang aku x berkunci. yang de cume sekor kuceng asing, kuceng baru. means anak kuceng la. yang pelik, die dalam sangkar kuceng2 aku, dan kuceng2 aku sume duk kat luar sangkar, dan anak kuceng baru tuh kat dalam sangkar. padahal, kuceng2 aku tuh pakcik aku da masuk kan dalam sangkar sebelom kitorng kuar. pelik kan?

ntah la.. aku x tau nak fikir pe. dari citer pakcik aku, bunyi nye kuceng tuh cam semacam jek. means, cam pelik. die da takot. die da fikir bukan2. aku x kisah sangat, tapi aku risau kat mak aku. die dulu perna kene buatan orang. so..ntah la. tadi mak aku da soh pakcik aku g buang kuceng tu, tapi ayah aku x bagi. cam pelik la.

umah aku ni...terletak sangat2 strategik untuk pencuri2 memanjat masuk ke dalam. tapi, pencuri kali ni sangat2 pelik. ari tu ayah aku de cakap, de orang masuk umah aku gak, tapi x de bende ilang. kali ni pon die masuk lagi, dan x de pe ilang. dan die bawak masuk sekor kuceng. aku pelik la. pe motif seorang pencuri, pecah masuk kawasan umah aku, yang berpagar batu (tembok la tu) siap de kawat kt ats tu, die sanggup pecah masuk semate2 nak taruk anak kuceng dalam sangkar dan x amik pape dalam umah aku. pelik la... kalo setakat nak letak kuceng, nk buang kuceng, letak jek la kat tepi umah aku tu. aku x hertan sebab memang da banyak orang buang kuceng kt kawasan umah aku tu. tapi ni....sangat2 pelik. sampai ayah aku tanye, die sebena nye nak pe? pelik la. pening lak aku fikir.

No comments:

Post a Comment