Saturday, September 4, 2010

Third week in Ramadhan III

fuh... akhirnye smpai gak aku d bumi johor ni, setelah 1 ari berjalan kt kL tuh. ngan mengendong byk beg, da cam warga indon nak balek ke indonesia. nak wat cm ne, sbb ni la satu2 nye mse untuk aku menghabis kn duit aku kat kuarge aku. dari aku abes kn duit kat lelaki ntah memane, bek cam ni. lg bgus.

aku rase aku cam da ikot perangai ayah aku; tiap2 kali balek umah, de je buah tangan aku bawak, although waktu tuh aku tgh pokai @ x. cam..aku baru rase lega bile sampai jb. bile d samping kuarge aku. aku rase mber aku..yang sorang tuh cakap memang betol, cam2 ne pon seselesa kite ngan orang len, rase selase tuh x kan same ngan rase selesa ngan berada d samping kuarge. aku rase, bile de kat umah, aku cam...save, dan secure. perasaan tuh len. walapon same jek umah aku ngan umah orang len, tapi perasaan tuh tetap berlainan.

beralih ke cter len, 2 ari lepas aku beli majala Eh!, dan pe yang menyebab kan aku beli majala tuh adalah, sebab aku npak majala cleo kat umah kawan aku. npak cam..banyak fesyen2 baru kuar, tuh yang teruja nak beli Eh!. dalam Eh!, de satu sesi yang mencoret kan tentang something. tentang madu, tentang pasangan idup kite. means, sume orang, termasuk lelaki sekali nak kan seseorang yang cume die je de, yang mana die x kan kongsi ngan sesape. (yela, lelaki ni kan bek. kalo de pape, sume nak kongsi ngan member2 die). pe yang aku maksudkan adalah isteri. bagi aku, seperti itu jugak bagi seorang wanita, ingin kan seorang lelaki sebagai suami nya seorang sahaja. tapi de lelaki menyifatkan, membahagi kasih sayang antara isteri2 mereka adalah same cam membahagi kasih sayang antara anak2. penulis itu x terime alasan tuh, malah aku pon sme. x mungkin leh same. tapi, di akhir nukilan itu, penulis de state kan sumthing yang wat aku terfikir. die state kan..de spasang suami istri. anak die baru jek meninggal dunia.cam ne ek cter nye...aku pon x ingt. tapi, kire nye anak tuh anak kesayangan @ smthing la. so, penulis cakap, rupe nye baru die sedar bahwa pe yang die de selama ni sume nye pinjaman semate2. even dunia ni pon pinjaman semate2. even kalo lelaki die x kawen len, tapi Allah nak tarik nyawe suami die, die x leh cakap pape. akhirnye, die berdoa agar pasangan "pinjaman" nya itu akan kekal milik die sorang sampai akhir hayat die. quite touching and it makes me think about it.

ntah la.. tentang lelaki.. aku berani untuk fikir, tapi tentang suami, aku takot nak fikir. tau la..aku ni da banyak wat dose, n ramai cakap, pe yang kite wat kat orang ari ni, orang len akan wat bende yang same kat kite gak. donno aku ckup bersedia untuk hadapi sume tuh, so aku wat keputusan untuk x berkawen kot. lagipon, x de sape nak kan aku. although secantek mane aku sekarang ni, semahal mane baju yang aku pakai ari ni, dahi aku ni..aku rase cam de cop, tertulis "bekas pelacur", yang mane wat aku rase x kan de lelaki leh terime aku. kalo de, lelaki tuh mesti gile. seryesli.

No comments:

Post a Comment