Thursday, September 23, 2010

Si penjual ais krim

Bile aku da online malam2 cam ni, bese la.. ramai yang datang..meminta perhatian. sometimes, aku rase diorang seperti kanak2, yang kepingin sebatang ais krim pada tengahari yang sangat2 panas terik. dan aku ni yang baek hati pon, bagi la ais krim tu, sebab kesian melihat kanak2 ni.. seperti dalam kebuluran.
kadang2, terdetik hatiku, mereka tidak dapatkah ais krim yang mereka mahukan dari orang yang sepatutnya berikan pada mereka? mereka mahukan kelainankah? Mengapa sahaja mereka tidak meminta kepada ibu mereka supaye membeli apa yang mereka mahu?

susah rasa nya menjadi seorang penjual ais krim. pabila terlihat olehku, kanak2 yang dahaga, aku seperti mahu memberikannya pada mereka, walhal aku mahu berhenti dari kerja ini. salah aku kah ini? aku tidak cukup kuat untuk berkata tidak? atau terbese menjadi penjual ais krim?

No comments:

Post a Comment