Thursday, September 29, 2011

Keadilan

bila di mintak untuk berterus terang,dan kite meluahkan pe yang kite rase, dan die pulak menyatakan kite tidak memahami, dan cuba untuk memutuskan hubungan.

2 tahun berkenalan, setahun kemudian die merapatkan diri pada kite. cube menunjukkan die menghargai kite, dan kelihatan bersungguh2.

apabila kite membuka pintu untuk die, die mula membuka sedikit pekung nya, dan kita bersabar.

setahun lame nya bersabar, akhirnya pabila di beri peluang untuk berterus terang, kite pun luahkan segala2 nya.
dan...di tuduh x memahami.

die sibuk kerja, dan kita tidak bekerja..lalu x sesibuk die.

die sedang bekerja, x boleh ganggu ngan sms @ call. kite sedang belaja di kelas, bila2 masa die sms kite perlu dan mesti balas.

pabila die tensen, dan rase nak marah2, die just lepas kan. die mintak kita fahami, dan jgn serabutkan kepala die. ya, kite yg syg kan die..kite pon x serabutkan kepala die. tp pabila kite sedang period, dan mood x tentu hala, dikatekan kite ni emosional. x reti kontrol diri sendiri.

di suruh kita cuba mencari ruang dalam jadual idup nya, dan mengabaikan jadual hidup kita. setahun jadual idup terabai, pabila luahkan sedikit permintaan, di katakan tidak memahami. kite sanggup tido lewat di malam hari untuk die, sampai tertido2 di dalam kelas, tapi die? die x perna tahu. x perna fikir mungkin.

di suruh fahami dia, tapi x perna cube memahami kite. di suruh jgn serabutkan fikiran die, tapi x perna fikirkan pe yg berada di kepala kite. asal kan dengar suara kite happy dan kite tersenyum, die fikirkan kite senang, x de masala. walaupon muka ni kelihatan tercoret gincu senyuman dari telinga ke telinga. hanya hati sendiri memahami segala2 nya. dan air mata jadi teman tidur kite.

pabila kite marah sedikit, die ugut jgn marah lagi, @ hubungan ini akan terputus kerana kita x reti kawal diri sendiri.

adakah ini keadilan?

kalo ini keadilan, putuskan la hubungan ni sekarang. sbb aku x mampu lagi untuk berkorban segala2 nya untuk kau. perlu memuatkan diri dalam jadual idup kau. perlu untuk memahami kau sepanjang mase, walhal kau langsung x perna cube untuk fahami aku.

1 comment: