Friday, September 16, 2011

Perempuan seksi di mata lelaki dan wanita



kalo diperhatikan, permandangan ni senang benor nak nampak sekarang ni di sekitar bandar2 di mesia. nak label perempuan melayu da ramai yang up-to-date? nak cakap perempuan melayu sekarang da tak tau malu? hmm, terpulang pada korang sendiri unutk menilainya. aku percaya, masing2 de pendapat sendiri. dan pendapat tu bukan bende yang aku nak story kat sini.

pe yang aku nak story adalah persepsi antara lelaki dan perempuan apabila perempuan berpakaian cam ni. mostly lelaki (baek da kawen, bertunang, de makwe mahupon single) akan tenung sampai nak jatuh bijik mata. kalo de isteri/tunang/makwe depan mata, mesti diorang kutuk perempuan yang berpakaian cam ni. tapi, x sedar ke isteri/tunang/makwe tu tau pe sebenar nye yang bermaen2 kat kepala korang tu? de perempuan akan marah, dan de yang cam x kesah. sebab tahu lelaki memang sentiase cam tu. sebab kalo lelaki tengok lelaki len, da jadi gay. :P

kengkadang de lelaki persoalkan, nape perempuan nak dedahkan tubuh diorang untuk tontonan umum. dan perempuan yang berpakaian cam ni lak cube untuk menegakkan cara berpakaian diorang akan membidas itu sume badan diorang, suka hati diorang la nak pakai cam ne. dan suruh lelaki yang cakap cam tu, jangan tengok diorang kalo x suke. so, mane satu yang betol, dan perlu di pratik kan?

walaupon perlu aku akui, aku agak feminist, tapi sesetengah perkara aku perlu untuk lay off feminist dalam diri aku dan tengok pe yang baek untuk semua orang. dalam islam pon telah mengatakan, perempuan adalah kelemahan lelaki. lalu cam2 ne sekuat lelaki tu, ahli bina badan, orang yang dalam ilmu islamnya, tetap akan jeling perempuan yang pakai seksi cam ni. sekurang2 nye sekali.

jadi nak @ tidak, perempuan perlu jaga aurat dia. seryes. bukan aku terlalu konservatif @ pe, tapi aku melihat dari pengalaman hidup aku. lelaki tak mengatal kalo perempuan bagi respond. dan lelaki x kan mengusha kalo perempuan tu x bagi geeen light. sebab tu dalam islam perempuan diwajibkan untuk menutup aurat untuk mengelakkan perkara2 tak di ingini berlaku.

memang la de sesetengah perempuan rasa diri die, badan die cantek dan mahu mempertontonkan pada umum, tapi pada aku, pe point nye? nak dapatkan pujian? de pe ngan pujian tu? leh makan ke? len la kalo pelacur memang la dapat duit. pujian mane yang lebih bermakne, pujian dari lelaki yang tengok cam nak rogol ko, @ pujian datang dari mulut suami sah ko? wat pilihan sendiri.

ayat yang selalu aku ucap, "memang kengkadang sume bende kite nak wat, tapi kite perlu fikir bende tu leh mendatangkan masala pada kite @ membawa kebaikan pada kite. x sume bende yang kite nak, kite akan dapat."


No comments:

Post a Comment