Monday, September 5, 2011

Syawal ke-7

da cukup seminggu umat islam menyambut adilifitri. ada yang mula pulang ke kota untuk bekerja esok hari dan de lagi maseh bercuti. tapi pe yang pasti, aidilfitri maseh dirai tak kira di kota mahupon di desa.

perbezaan nya mungkin orang kota lagi gemar wat open house sebab lebih mudah dan x perlu menyambut satu famly selepas satu famly datang menziarahi, seperti di kampung2. open house ni de gak kekurangan nye, bagi aku la. sebab, kalo wat open house, cam kalo kawan2 @ sanak saudara datang sekali harung, mmg x terlayan. dan lagi satu, x leh nak bajet makanan; kalo wat banyak dan tetamu yg datang skit, makanan x abes, dan kalo ramai yg datang, makanan x cukup. berbanding ngan satu kuarge datang selepas satu kuarge, kite de banyak bende la nak becerita, dan x risau sangat pasal makanan. pape pon, terpulang pada individu masing2.

aidilfitri kali ni bagi aku agak berbeza berbanding aidilfitri yg sebelom ni. pertama, aku berpose sebulan kat umah. ke-2, aku wat kek dan kueh raya sendiri. ke-3, raya kali ni cam x kelam kabut. tapi pe yang paling best, leh wat kueh raya sendiri la. bukan kire tentang sedap @ tidak (ok, sedap @ tidak tu kire gak la..), tapi pe yang lagi penting adalah kepuasan diri untuk wat makanan untuk di jamu kepada orang laen. kepuasan nye memang tak terkira. melebihi kepuasan sex. (hehehehe..)

tapi, lagi seminggu aku da nak balek shah alam. sangat2 malas nak kemas barang, padahal aku cume ken bawak satu beg je untuk g sne, sementara tunggu keputusan aku dapat bilik @ x. x tau la..npe, tapi memang malas. dan seperti bese, mesti la darah aku gemuruh sebelom nek shah alam. cam2 bende aku kene wat. ugghh... what to do?

No comments:

Post a Comment