Saturday, September 24, 2011

Seminggu di Shah Alam

hari ni adalah hari sabtu. makne nye hari x de kelas. agak gembire kot. tapi kene study la.. sebab nak kene keep up ngan study aku. so, aku x nak lupe pe yang aku study last week.

hari ni aku pose. pose ganti. kene pose awal2, kalo x aku lupe nak pose. dan aku nak kemas umah. cam pointless je aku citer sume ni, walaupon bloging ni leh di kategorikan sebagai online diary, tapi aku kan jarang2 update pe yang aku wat setiap hari. aku hanya update pe aku wat sepanjang minggu. dan beberapa perkara yang aku rase agak annoying.

ok, firstly of all, minggu ni aku sebena nye x de mood nak update blog aku. sebab aku serabut ngan study aku. tempat tinggal da dapat dan alhamdulillah aku dapat. kawan2 aku yang aku ajak duk umah sewa yang aku de jumpa, sume x mo. sekarang, sume maseh lagi tercari2 nak duk mane. pe yang x best nye, aku tanye skit, nak marah2. yela..sebab kepala serabut. sape soh nak bergumbire awal2 sem, dan x settle kan bende paling penting dalam hidup ko selama 5 bulan kat sini? salah aku ke? hmm.. susah nak tentang orang yang mementingkan diri sendiri. or..even worse, x leh decide pe yang penting dalam idup die. pity.

last posting aku mengamuk pasal air kat umah aku kan? dan semalam, viola..tetibe air tu okay. aku pelik sbena nya. tetibe x ok, dan tetibe ok. cam de orang nak prank umah ni je. maksud aku, housemate umah ni..termasuk gak la aku kan. tapi, x leh nak tuduh sape2 tanpa apa2 bukti walaupon budak laki sebelah umah aku ni, gelak2 je bile aku ty pasal air. aku ty diorg, umah korang de air x? diorg leh ty, air pe. aku pandang die cam nak cakap, ko fikir aku nak sangat air ko tu? tapi, aku x cakap pape pon. aku just cakap, air paip la. n diorang cakap balek de je. diorg soh aku g tgk kat pili kat bawah. waktu tu aku da bukak abes pon. tpai, air still running slow.

minggu ni aku da start masak. aku sebena nye fikir x mo makan nasi, tapi da housemate aku beli beras dan aku de mention aku nak share beras ngan diorang, so aku terpakse byr duit share. opps, aku tak bayar lagi. lupe seh. x pe, nanti aku bayar. diorang balek hari ahd malam kot. or hari isnin.

untung blaja kat tempat yang dekat ngan umah sendiri. tiap2 minggu leh balek. agak2 bosan duk umah sewa, petang pas balek kelas leh blek umah. cam tu la perangai budak housemate aku. de sorang tu la. aku lak x kesah pon. dan de sorang housemate aku yang da berkahwen dan beranak dua. malam tadi aku prasan die x de. maybe die g jumpe husband die. hmm. 9 bulan pose. maybe ni mase nye nak batal kan pose. hehehe.

tapi kalo aku jadi die, x sanggup kot. da beranak pinak still lagi nak belaja. kalo aku, aku mesti fikir kat anak2 aku, hubby aku cam ne. risau kot. hmm..mungkin laen org, laen cara diorg.

minggu ni settle sume course registration aku. alhamdulillah aku leh masuk kelas bahasa jepun. ohayo gosaimasu~
cume semalam aku x g briefing lab chm510. x pe la. nanti aku tanye diorang cam ne. (risau sebena nye ni.)

No comments:

Post a Comment