Monday, January 23, 2012

Istilah Seks

Bagi semua orang yang gemar mengambil berat atau mengetahui tentang dunia seks, terdapat beberapa istilah yang wajib diketahui.

Anilingus: Istilah ini berhubungan dengan oral sex di sekeliling anus. Namun tetap harus anda ingat bahawa anilingus sangat berisiko, kerana melakukan hubungan seks melalui anus mudah terdedah terhadap bakteria dan menyebarkan jangkitan.

Barebacking: Barebacking melibatkan sexual penetration tanpa menggunakan kondom. Istilah ini biasanya berkiatan dengan hubungan seks anal dan vaginal seks.

BDSM: ini adalah akronium dari Bondage and Discipline, Sadism and Masochism, iaitu istilah seks yang berkaitan dengan penggabungan praktik seksual yang melibatkan rasa sakit dan unsur-unsur kekerasan ketika hubungan seks, melukai pasangan atau diri sendiri untuk mencapai kepuasan ketika hubungan seks.

Bukkake: Bukkake berhubung dengan facial atau wajah, istilah ini berkait dengan ejakulasi pada
wajah wanita. Bukkake merupakan tindakan di mana lelaki meng-ejakulasi di wajah pasangannya, aksi seperti ini banyak kita dapat lihat di filem-filem blue Jepun.

Dental dam: Istilah ini biasanya sering kita jumpa pada oral seks wanita. Dental dam
biasanya dibuat daripada sheer latex dan digunakan sebagai pelindung seks cunnilingus. Cunnilingus ialah memberikan rangsangan pada alat kelamin wanita dengan menggunakan lidah pada Miss. V.

Dirty Sanchez: Istilah yang merujuk pada praktik seks yang jarang sekali mampu membuatkan seseorang berselera untuk melakukannya. Contohnya tindakan seorang wanita mengoral organ seks pasangannya sebelom melakukan anal seks. Atau membersihkan Mr. P atau tangan anda dengan 'miliiknya' sebelumn dimasukkan ke anusnya. Seperti anilingus, Dirty Sanchez berisiko tinggi dan mudah menyebarkan jangkitan kerana bakteria yang terdapat di anus.

Edgeplay: Edgeplay atau seks kejam adalah sesuatu yang dianggap sebagai satu perilaku seksual yang berbahaya dan berisiko.

Felching: Felching iaitu ejakulasi secara tiba-tiba ke anus wanita dan menghisap dan menjilat air mani yang keluar.

Frottage: Sebuah istilah yang mewakili perilaku seksual yang lebih halus dibanding perilaku seksual sebelum ini. Frottage merujuk pada sebuah gerakan saling menggosok untuk meraih kenikmatan seksual tanpa sekalipun melakukan penetrasi. Frottage juga dipanggil dry humping.

Pearl necklace: Istilah yang diberikan ketika seorang lelaki meng-ejakulasi disekitar atau berdekatan leher wanita dan membentuknya menyerupai kalung mutiara pearl necklace.

Pudendum (pudenda): Istilah yang digunakan untuk menyebut organ genital luar wanita: vulva

Queef: Queef berhubungan dengan kentut pada vagina. Kadang, saat Mr. P menjelajah keluar masuk Ms V secara berkala, udara akan terkepung di dalam dinding Ms. V yang memicu udara keluar, bisanya dikenal dengan kentut. Tak seperti model anal seks, Queef tak menyebabkan bau, dan tidak terlalu berisiko menyebarkan bakteria.

Shrimping: Tak semua orang menyukai gaya ini. Shrimping, merujuk pada tindakan menghisap dan menjilat jari-jari kaki pasangan sebelum atau sesudah hubungan seks. Memang tak semua pasangan menyukainya, namun wanita menyukai kaki mereka disentuh, dipicit, bahkan
dihisap ataupun dijilat. menganggap bahawa kaki mereka benar-benar bersih, para wanita mengaku jika mereka menyukai pasangan mereka lebih memperhatikan telapak kaki, tumit maupun jari-jari kaki mereka, menggeleteknya dan membuatnya kegirangan, disebabkan rasa sensitif pada jari-jari dan telapak kaki.

Smegma: cecair yang menyerupai dadih berwarna putih yang keluar melalui kelenjar sebaceous pada Mr. P yang terkumpul dibawah kulup zakar Mr. P lelaki yang tak sunat. Sedikit sahaja cecair tersebut yang berguna untuk Mr. P. Kebiasanya ia ini terdapat pada Mr. P yang jarang dibersihkan.

Snowballing: Seringkali seks oral disebut sebagai sebahagian proses foreplay, di mana melibatkan alat kelamin dan mulut. Seks oral bagi wanita disebut dengan cunnilingus. Cunnilingus ialah memberikan perangsangan pada alat kelamin wanita dengan menggunakan lidah pada Ms. V. Sementara seks oral bagi lelaki disebut dengan fellatio. Fellatio adalah memberikan rangsangan kepada Mr.P dengan cara diisap, dijilat dan dicium.
Snowballing, sebuah istilah dimana wanita melakukan fellatio pada lelaki dan ketika lelaki itu berejakulasi, wanita akan memasukkan mani ke dalam mulutnya dan mulai mencium pasangannya. ketika berciuman, mani itu akan saling berpindah dari mulut wanita ke lelaki, sampai salah satu menelan cairan tersebut.

No comments:

Post a Comment