Friday, January 13, 2012

Refleksi

pe yang best nye dapat cari pasal the black swan, aku tau movie tu berkisar tentang pe. tapi bile dapat tau... aku seperti melihatkan cermin.

cume..di sebabkan aku di dera waktu yang sangat muda, aku seperti ter-matang awal.

aku di ajar untuk mengasingkan diri, aku di ajar bende2 yang bukan mainan untuk budak perempuan berusia 6 tahun, aku di ajar untuk menahan sakit dan tidak memberitahu sesapa tentang apa2 berlaku pada diri aku. sampai sekarang, aku da terbese untuk tidak memberitahu parent aku, apa2 yang terjaid pada diri aku. aku terbesa untuk menghadapi bende yang susah sensorg.

aku belaja untuk menjadi perempuan normal di khalayak ramai, tapi bile aku sensorg, aku menangis dan fikir macam2. kalo khalayak ramai, aku memang brani tapi dalam bilik, bayangan diri aku sendiri pon aku takot. aku takot pada gelap. semua orang tak faham nape. tapi..pe yang aku ingat, first time die datang, pada waktu malam.

de orang cakap, tu mase lampau aku. tak perlu fikirkan. tapi, bile da di dera berkali2, sampai trauma dan... di umur seawal 6 tahun, dan kau sendiri menganggap diri kau tak sama seperti budak perempuan lain...perasaan tu lain. mungkin ada mase nya aku leh lupekan, tapi de mase nye aku aku sentiase ingat. even bile aku tidur, aku slalu mimpi de orang nak apa2 kan aku.



kalo dalam tak sedar (tidur) pon, aku boleh termimpi2, ni kan kat luar. nak melupakan..memang satu perkara yang bukan mudah. cume pe yang leh aku wat, just trime. masala nya, aku x perna terima. aku x nak terima. i don't deserve that.

No comments:

Post a Comment