Wednesday, March 16, 2011

Love in my life

memang betol pe orang cakap, kita just merancang, Allah tentukan segala2 nye. sape yang leh bayangkan...kawan selame setahun.....relationship tu berakhir cam tu je. secare jujur nye, da tentu la aku frust. tapi, aku nak wat camne. salah aku gak..sebab terus pecaya ngan orang. mungkin aku patut jumpe die dulu, baru pecaya ngan pe yang die cakap. minggu ni baru kelihatan cam segala2 nye akan baek, rupe2 nye de terselit kepahitan yang bakal aku telan. aku akan cube gak telan, walaupon...agak memedihkan.

entah la.... aku da x leh fikir sekarang. cam bertambah lak rase serik aku nak get involve dalam dunia percintaan. cam rase nak mak aku cari kan aku jodoh je. @ mungkin x yah kawen terus..mungkin lagi baek. mane tau kan.. hmmm.

stop citer pasal feeling aku, sekarang citer lak pasal ex-bf aku. secara tiba-tiba, ex-bf aku contact aku balek. aku da cam blur2, pe kes die ni contact aku balek? nak sex ke? ke da x de betine len yang die leh sesah? tapi, it turns out that die...ntah la.. die cakap die rindu aku, sayang aku lagi, blah...blah..blah.. (malas nak ingat pe die cakap. wat sakit ati je pon). tapi aku tanye gak kabar die. die keje pe..and camne idup die. mesti la tanye, n memang aku tipu kalo aku x nak amik tau, sebab die perna hadir dalam idup aku almost 2 tahun. n die cakap la die da keje, and tinggal kat umah die sekarang..kat kulai. keje sebagai airbrush artist. aku secara jujurnye, agak kagum la ngan keje die. berkaitan ngan art @ seni. sedangkan aku sendiri yang memang berminat dalam bidang seni x leh nak get involve.

aku x pasti aku de tulis kat blog ni @ x, tapi aku dulu waktu aku tengah down @ depressed, aku slalu melukis. kebanyakkan nye potrait, @ lukisan orang. aku suke melukis gune pensel je, n bagi effek itam putih. shading je. walaupon bagi sesetengah orang lukisan itam putih cam tu cam..amatur je, tapi bagi aku aku cukup puas ngan melukis cam tu. aku leh wujudkan situasi cam misteri @ sesuatu yang..mendatangkan satu memori. sesuatu yang aku leh ingat, sampai bile2. aku ingt sume lukisan aku. aku perna lukis empat2 members org RHCP, Johnny Depp, dan org len. de gak lukis statue yang aku perna nampak. selaen tu, aku de menulis cerpen n blog. perna anat kat skola aku, tapi cikgu x nak publish sebab tulisan tu..cam orang yang terganggu (memang pon aku terganggu waktu aku menulis citer tu). aku x ingat pe tajuk nye, tapi cerpen tu tentang seorang remaja yang idup nye sangat2 susah, dan eventually die kene rogol dan lahirkan anak, dan die nak besarkan anak tu..tapi anak tu mati dan dikebumikan dalam suasana yang sadis.

sekarang aku da x melukis @ menulis lagi. kengkadang terdetik gak nak menulis @ melukis..tapi aku..akan 'ilang' diri kalo menulis @ melukis. cam aku idup dalam dunie aku sendiri. kengkadang aku melukis berari2, untuk memuaskan ati aku, kengkadang sampai x tido..sebab selalunye waktu malam2 la ilham selalu datang. ayah aku approve minat aku, tapi mak aku x approve. die lebih suke kalo aku sambung belaja dalam bidang sesuatu yang leh menjanjikan peluang pekerjaan, seperti forensik. hmm.. so, aku kene la tinggal impian untuk jadi pelukis, n jadi penyiasat. nak wat camne?

berbalek dengan ex-bf aku, die cakap die sayang aku lagi n tunggu aku lagi. leh ke..aku percaya kate2 lelaki yang perna menduakan aku? aku x leh nak pecaya. sebab..die da hapuskan kepercayaan yang aku perna bagi kat die. sekarang da x de pe yang tinggal..melaen kan kebencian. tapi de orang tanye aku, cam ne kalo die seryes, die x tipu? aku...personally, x leh nak cakap pe. aku x tau sekarang ni die berkata benar @ pe. seryes.

No comments:

Post a Comment