Thursday, March 24, 2011

The Notebook




beberapa ari lepas, roommate aku bagi aku citer 'the notebook' ni. bukan aku tak perna tengok citer ni, tapi memang sifat aku yang suke tengok citer yang aku suke banyak2 kali. ak da tengok citer ni da lame da...sejak aku amik diploma lagi.

'the notebook' adala kisah berdasarkan novel karangan Nicholas Spark. aku perna bace novel die, 'true believer' kot..n citer tu memang best. tapi citer 'the notebook' ni aku tengok movie je. x jmpe lak novel die.

ok...citer ni adalah citer seorang lelaki yang jatuh ati ngan seorang pompuan bernama Alie hamilton and laki tu name Noah Calhoun
. aku malas nak citer tentang kisah cinta diorg sebab kat wikipedia de je citer nye. point is, aku sangat2 kagum ngan noah..sebab die sanggup try wat pe je untuk raih cinta die balek. sampai kan allie tu da tua, dan kene penyakit Alzheimer pon die tetap sanggup bace kan buku kisah cinta mereka berdua dengan harapan allie akan ingat balek.

'the notebook' adalah movie pertama yang aku tengok sampai aku menangis. even sbelom ni aku perna je tengok citer hindustan, tapi aku x perna menangis. movie sangat2 romantik, cam movie wat aku fikir lelaki cam Noah wujud dalam dunia ni. tapi pe yang mengejutkan aku, setiap kali aku tengok movie ni, aku akan teringat kat ex aku. kegilaan noah dan allie pada satu sama laen mengingatkan aku pada kegilaan aku ngna ex-bf aku dulu. kitorang de taste yang same, kitrong bergaduh sentiase, kitorng satu kepala, cam de chemistry yang pelik antara kami berdua, dan bila dalam bilik...emm.. sendiri faham. just aku leh cakap, kitorang cam crazy with each other. cam noah n allie.


mungkin sebab utama ex aku cari len sebab aku wat perangai. bile aku under stress yang melampau, aku cenderung untuk kuar kan kata2 kesat kepada orang yang terdekat. aku mula rase sensitif ngan hubungan kami. aku mula mengongkong die. and aku rase die bosan dan cari len. mungkin kalo aku x wat perangai, kami masih lagi bersama.

mungkin sebab aku masuk dunia whore sebab aku x dapat terima die de orang laen. die dunia aku dulu, die hidup aku dulu. even pas die tinggalkan aku aku berdoa die akan kembali pada aku. sampai die betol2 kembali. tapi aku maseh x pasti nak terima die @ tak. first time aku tengok citer ni, aku teringat kat die, n sampai ari ni..aku maseh lagi teringat kat die. adakah ni bermakne aku maseh sayangkan die? aku x tau. aku sendiri keliru.

No comments:

Post a Comment