Friday, August 6, 2010

Biskut chipsmore; skejap de, skejap x de

Kembali lagi aku menghilang kan diri dari dunia blogging. Huhu. Aku terpakse kot.. sebab aku kene settle kan masalah dalam hidup aku, sebelom meluahkan segale bagai kat dalam ni. At least, Aku x de la cm certain blogger yang trus ilang smpai x timbul2, ye dok?

Segala-galanya menjadi lebih ok..dari pe yang aku jangka kan. Namun, segala-galanya bertambah rumit dari pe yang aku bayangkan. Sometimes, Bila aku fikir aku deserve dalam kos ni, cam..kengkadang terdetik kembali untuk fikir yang aku x deserve untuk berada di sini. Tapi, bukan kah itu bermakna aku tidak bersyukur ngan pemberian-Nya?

Ntah la. Just..aku x berapa nak amik pusing tentang hal remeh temeh tuh. Pe yang penting, aku da berada di sini, so aku kene give the best that I have. And believe me, I already done my best.

Ari ni aku kene migraine yang sangat teruk, sampai aku muntah-muntah. X perna2 nye aku muntah di sebab kan migraine, tetibe kene lak. Hurmm...something must be wrong somewhere. Nak kata aku salah makan breakfast, aku x amik breakfast pagi tadi. Maybe, sebab chemical dalam lab kot. De certain chemical yang aku x leh hidu. Maybe...

Walau pape pon yang aku fikir kan tentang kos aku ni, tapi aku still bersyukur aku dapat kos ni. Sebab, pertama nya, aku diperkenalkan dengan pelbagai subjek baru, yang menarik, something yang jarang untuk aku dapat, dan second, aku aku dapat belaja subjek law, a.k.a undang2. x perna2 nya masuk kos law, leh amik subjek tuh. pelik kan? tapi untuk kos aku ni, memang kitorng di wajibkan untuk amik. Dari subjek ni, aku berlajar dari lec aku untuk memperhebatan lagi daya fikiran aku untuk membaca tentang sekeliling aku. Cam kami di perkenalkan satu dunia baru, yang sememangnya tak boleh menggunakan assumption @ tanggapan sendiri, tapi perlu untuk membuat sesuatu kesimpulan berdasarkan fakta-fakta yang telah diberikan. Benda ni elok untuk kawan aku sorang ni, yang cepat sangat untuk wat tanggapan tentang orang len. Bese la. tuh la sikap orang melayu yang suka sangat wat tanggapan negatif tentang orang len, yang walhal nya dia baru jek kenal.
bese la. dia jarang g jenjalan kat tempat orang. Then, suddenly die sampai ke shah alam ni, yang mana membawa satu dunia baru untuk dirinya. So, die cam..culture shock pon de gak. Tapi, aku sebagai sorang kawan yang baik, aku kene sentiase bimbing dia dan sokong dia.
Tapi, cam agak susah la nak bawa dia ni. Dia cam banyak mempersoalkan benda. Sampai aku sendiri x dapat nak jawab. Sometimes, bagi aku de certain things yang kita leh explain, tapi de certain things gak kite x leh nak explain, di sebab kan several factors. Susah gak untuk jadi budak yang bek, sebab bile kita berpindah ke satu tempat yang total len dari tempat yang kita da bese, kita..cam x leh trima. means cam.. "eh, nape tampat ni cam ni? aku x mo la duk bandar"
See? cam narrow-minded kan? Well, aku x leh salah kan dia. Maybe itu cara dia berfikir. Aku lak len. len orang len caranya, len cara die berfikir. Aku x leh nak halang. Sometimes, bile kite try to enlighten things the best we can, and people still cannot accept it, it's not my fault if people misjudge about me. My life is complicated compare to others, and others cannot say that their life are more complicated than mine. I think everyone has their own complication in life. what makes us different is how we handle it. That's all.

Ari tuh..de modul..n de..motivator cter beberapa kes yang menarik, tentang student kat kampus ni. Aku fikir aku yang paling teruk, tapi de gak yang lebih teruk. So, Alhamdulillah, Allah sedarkan aku lebih awal sebelom pape perkara buruk terjadi kat aku. Aku bukan nak mendaik dada @ pe, tapi aku kesian kat diorang. Means, masih lagi terkapai2, lemas dalam alam ciptaan sendiri. Cam, aku lak rase cam nak hulur kan tangan, nak cuba bantu diorang. Tapi, aku lak fikir, sapa aku ni untuk tolong diorang? Aku sendiri pon masih berlari2 menuju ke cahaya. Aku x pasti aku leh tolong diorang. Tapi, kalo de yang nak aku tolong, InsyaALLAH aku akan cuba.

Dunia aku ni..masih lagi kabur. dan pabila aku menilik akhbar setiap hari, cam..banyak kes yang berlaku. membuatkan aku gerun ngan pe yang akan menanti aku di kemudian hari. Aku x pasti aku cukup kuat untuk mengharungi ari2 aku, tapi..aku juast berharap dan memohon Allah akan sentiase di sisi aku. Amin...

No comments:

Post a Comment