Saturday, August 21, 2010

Second week in Ramadhan part III

pada ari rabu yang lepas, sesuatu telah terjadi dalam hidup aku. bukan saja berita gembire, tetapi jugak berita sedey. perkara gembire nye tuh..adalah aku dapat tau budak laki yang aku suke selame ni..suke gak kat aku.. hehehhe. gumbire nye!!!

tapi di sebalik berita gembire tuh, tersisip satu berita sedey, yang mana laptop kesayangan aku ilang begitu sahaja pada petang rabu itu. sangat2 la sedey, sampai kan aku..cam nak jadi orang gile petang rabu tuh. da la rumate aku x de waktu tuh. yela, die de kelas la kan. so, nak wat cam ne. tapi, pe yang aku rase terkilan sangat2 kat rumate aku, die balek tengahari rabu tuh, dan kuar balek petang pkol 2. aku x tau..pe die wat, @ memang die curi ke, tapi memang kehilangan laptop aku berpunce dari die. secare jujurnye. i mean, laptop aku tuh la dunia aku, dan idup aku wat mse sekarang ni, dan die ilang cm tuh jek. da 2 3 ari aku tido dan mimpi laptop aku. ntah la. aku x tau tuh adalah petunjuk @ just effect dari asik memikirkan tentang laptop aku.
sume orang termasuk kawan2 aku blame rumate aku, tapi aku x de bukti untuk tuduh die cam tuh. segala2 nya kebetulan. dari kelas law yag aku hadiri, lec aku cakap kite x leh wat assumption tanpa fakta2 yang jelas. x leh wat assumption berlandas kan ketidakpuas ati setelah laptop ilang. dan x leh dapat kan pengakuan dari yang tertuduh, mengunakan kekerasan. leh tau die tengok sekeliling die. Die npak loaded kot. walaupon dari kelantan, die sorang jek belaja dalam kuarge die. pe yang die nak curi lptop buruk aku tuh? cam x masuk akal. kalo nak kate die dengki ngan aku sebab asik2 mengahdap laptop, die tiap2 malam menghadap laptop, mengalahkan aku. pe yang die nak jeles sangat? sebab tuh la aku cakap, aku x de sebab untuk tuduh die. kalo die nak curi, die leh curi dari dulu lagi.

Ntah la. Aku malas da nak fkr. lab report aku begantung cam tuh jek, sebab x dapat cari maklumat dari internet. hurmmm.. pe nak jadi?

No comments:

Post a Comment