Friday, August 13, 2010

Minggu pertama di bulan Ramadhan

Assalamualaikum..dan salam satu malaysia. Sebelum aku mula kan coretan aku kat blog ni, aku ingin mengucapkan selamat menyambut bulan Ramadhan al-Mubarak dan selamat berperang menahan nafsu serakah anda semua. Bagi sesapa yang gian ngan sex, dan nak berhenti, ini la bulan dan masa yang sesuai untuk anda semua menjalankan niat suci anda itu. Seperti jugak la aku. huhu~

Minggu ni...memang sangat2 mencabar bagi aku. Sebab minggu pertama pose la kan.. of course la mencabar. dan tipu la aku kalo aku katakan aku leh pose ngan senang ati di tempat baru cam ni, yang penuh ngan segala rintangan. Tapi, pe yang wat minggu ni lagi mencabar, aku de 3 test berturut2, iaitu rabu, khamis dan jumaat. Gile mencabar kan? X pe...x pe.. dugaan di awal bulan ramadhan.

Aku nak la..bukak cerita sedikit...tentang idup aku kat dalam bilik. Although aku da luahkan kat kawan2 aku...tapi aku still nak gak tulis kat sni. Lagipon, ni blog aku, aku leh tulis pe yang aku suke kn...btol x?

Hurm...al-kisah... Aku dulu kan de skit krisis ngan rumate aku... ermm..yang krisis tuh..aku da x hirau kan. dan timbul la plak krisis baru. bukan nye masala besar pon. In fact masala bese. masala bese yang dihadapi oleh orang yang duk ngan kawan2 die, x kisah la kat umah sewa @ hostel cam aku ni. Soal kebersihan.

cam ni...aku pon bukan la jenis yang pembersih pon.. tapi, x de la sampai baju2 aku tergelempang kat ats lantai sampai berminggu2. tuh...satu hal. bile da tergelempang sampai berminggu2, mesti la x sapu bilik kn? jdi bilik kotor kn? berhabuk dan berpasir kn? selesa ke idup cam tuh? ak secara jujurnya, x selesa gile kot. ngan aku ske study bring kat lantai.. biel da berpasir2 lantai ni, bdan aku jdi gatal2 lak. aku pon..pas seminggu x bersapu bilik tuh, aku pon ngan ringan tangan menyapu la bilik tuh..sapu mne yang dapat. (pelik aku ni, aku yang bawak 23 jam kredit lak kemas bilik, padahal rumate aku bwk 17 jam kredit je. letih sgt ke 17 jam kredit tuh?)

di sebab kan aku x sapu selruh bilik tuh, mesti la debu2 kotor dari tempat yang aku x sapu tuh beterbangan blek kat tempat yang aku da sapu. So, start tu, aku kene la sapu tiap2 ari.. aku siap kemas lagi kot hanger2 dan penyepit baju rumate aku yang bergelempangan kt atas lantai. Aku fkr die akan faham, dan kemas tempat die, rupa nya x pon. x de effect langsung. Malahan, die tambah selerak kan katel dan teretori die. sampai satu tahap, aku da x tahan sangat, aku g meluahkan perasaan kat kt kawan aku, dan rumate die. Rumate kawan aku siap datang bilik aku nengok tempat rumate aku ni. die sendiri pon, admit, sangat2 bersepah2! sampai dia nak tlg kemas kan. Dan aku cakap, x yah la. Takot rumate aku terase la plak. die just lipat kan telekung rumate aku jek.

bayangkan, telekung yang di pakai untuk solat pon bergelempangan kat atas katel, bersama2 ngan baju2, suar, tudung yang bersih dan yang kotor. agak jijik la, sebab die perempuan yang bertudung labuh. Aku bukan nak kutuk pe, tapi die sebagai perempuan yang bawak imej cam tuh, kene kebersihan. ssh kalo pkai tudung labuh ni. kalo berpeluh masyuk bau nye. dan kalo x basuh, lg masyuk bau nye. dan die bawak imej cam tuh, so die kene jage, jgn sampai budak perempuan len kutuk die. cam aku skrg ni, dalam ati da mule kutk2 die. means, dlm islam..islam sangat2 menitik beratkan kebersihan. tapi kalo pkai tudung labuh, bertutp litup, dengan tudung dan jubah 2 minggu x basuh, ikot didik islam ke tuh name nye? ikot ajaran islam ke tuh name nye? baek pkai baju cam aku ni, as long jaga aurat, jaga kebersihan. pening aku fkr kan rumate aku ni.

aku da x tau nak tegur die cam ne lg. nak tegur direct kang terase lak. x tegur, aku lak yang merana, cam sekarang ni. aduhh.. aku x tau pe nak jadi ngan die, tapi pe yang pasti esok pagi aku nak kemas bilik aku, with or with out her.

No comments:

Post a Comment