Monday, August 23, 2010

Second week in Ramadhan part V

Ari ni ari isnin, dan agak best la aku dapat balek pkol 4. yey! so, aku de la mase nak tido jap, tapi sebelom tuh aku da siap2 beli makanan dulu. so, x de la susah nanti nak berebut2 nak g beli makanan pkol 6 petang nanti.

Ala, bese la. aku kalo da masuk bilik, memang la terus tido. penat kot. seryes, sepatah kata sorang classmate aku, kitorng cam x cukup mase untuk berehat. cam terlalu banyak kelas dan terllau banyak assignment untuk di siapkan, tapi de mase yang sikit untuk di guna kan sebagai mase rehat. Lab report aku x siap lagi ni, aku leh lak berblogging. huhu. peduli pe, penat la weh.... spe leh ganti kan aku g kelas esok. leh la aku siap kan lab report esok. huhu~

ok, sekarang beralih ke citer len. citer tentang seorang hamba Allah...yang masih lagi terkapai2 di dunia sendiri. die ni len la dari citer tentang diri aku. ni typical problem for a girl yang masih lagi x growing up. means, x mature lagi la. die ni..ntah la..x tau pe masalah die, tapi cam mber aku cakap, die ni cam memantingkan diri pon de gak. aku pon mementing kan diri, tapi x obvious cam die. dan die sangst2 berkire2 ngan duit dan ngan kawan2 die tentang sume bende. kire nye, die leh gune barang orang len, @ makan makanan orang len, tapi orang len x leh sentuh barang2 die, @ jamah makanan die. see? mental kan? x de la.. ngan orang yang baru die kenal, mungkin la kan...@ die baru jek nak rase satu jenis makanan tuh, tapi..ni bende makan bese kot, x kan nak kedekut. alsan die satu jek; die orang miskin, dan x perna merasa bende2 cam tuh. fine, x kisah la. x sume mber2 aku ni pon orang kaye, tapi leh jek share makanan. even aku yang kuat makan pon leh jek share makan walaupon waktu tuh aku tengah lapar gile.

lagi satu, die x reti nak hormat orang. aku..seingat aku..selame aku idup ni, aku respect sume orang yang aku kenal, melainkan orang yang aku x suke. (wat pe respect orang yang aku benci. die sendiri pon lagi x amik kisah tentang aku). tapi minah ni, kalo marah men cakpa lepas jek, x pandang pon sape kat depan die tuh, pangkat kakak bagi die ke, makcik ke even nenek pon die perna sound. aku pon..cam pelik la..pe la masala die sbena nye. setelah tilik menilik, aku dan kawan2 aku rase die ni de disorder kot. internal disorder.

sebut lak tentang internal disorder, teringat lak kat sorang lagi kawan aku ni. die ni..okay. x de masalah. tapi die suke beban kan diri die dan fikiran die ngan bende2 yang remeh temeh. masala yang sememang nye penting dan perlu untuk die fikir, die x mo fikir. kengkadang nak tergelak pon de gak, tapi kesian ngan die ni pon de gak. kesian sebab die selalu lost, dan aku pulak slalu kene tarik die kembali berpijak ke bumi.kengkadang penat, sampai kan aku sendiri mengeluh..penat bawak die ni. kene banyak bersabar. die cakap, next sem nak tukar kos farmasi. bagus gak la. sebab aku da x larat nak bawak die lagi. aku cam terpakse support die the whole times, sampai kan aku x de mase untuk diri aku sendiri. haiyaaa...penat!!!

No comments:

Post a Comment