Sunday, April 10, 2011

Addiction

a few days ago, one of my ex-scandal introduced me to the game called Poker. of course la...ramai yang tau game tu. de je kat fb, tagged n yahoo. pada mule nye, aku cam fikir, game mende la ni. n yang wat aku lagi heran, scandal aku cam addict gile ngan game tu, sampai mintak chip aku. aku pon pelik. n aku memberanikan diri untuk mengenal game tu. pas go through tutorial, n maen sekejap, everything seemed fine. aku menang beberapa kali. de gak menang straight. beginner's luck la katekan. n semalam aku men lagi. pas tu kalah memanjang. aku pon pelik nape. yang lagi best nye, aku still men walaupon aku kalah memanjang. then, aku tau..aku da addict ngan game tu. so, cam aku slalu wat pada addition aku sebelom ni, aku akan indulge myself, sebab nanti sampai satu tahap aku akan give up, sebab aku rase cam aku suffocating. pas tu aku akan quit terus. aku leh gune cara ni kat sume addiction aku, melaen kn food addiction.

period aku bulan ni lamabt 2 minggu. aku pon x tau nape. aku guess aku mungkin pregnant. tapi chances sangat2 tipis sebab aku da test last month, and the test was negative. tapi aku test tadi. aku fikir kalo test tu negative again, means chances untuk aku x preganant memang tinggi, which is 99%. so, pas ni kalo aku x have sex intercourse, aku memang clean. aku da completely clean since 3 months. so..kalo dalam hukum islam, seseorang perempuan yang da bercerai 3 bulan, die da boleh berkahwin blek. my first target aku untuk get clean da tercapai. hehehehe.

final exam is just around the corner, and i think maybe tu la sebab aku x period. mungkin sebab pressure. cam2 aku fikir malam tadi, sampai lewat tido.tapi de gak kemungkinan besar period aku tak teratur di sebabkan food addiciton aku. aku x kawal pemakanan aku. lagi aku pressure, lagi aku cari makanan untuk satisfy diri aku. memang aku gembire bile makan, tapi the thing is, i'm not dealing with reality. nak lari dari masala, aku x sedar aku tambahkan lagi masala dalam idup aku. baek2 aku just fikir pasal study aku, aku sekarang aku kene fikir pasal study aku AND idup dan mati aku. just takot aku mati je nanti. mati di sebabkan addict to food. what a shame.

No comments:

Post a Comment