Friday, April 1, 2011

fever season

minggu lepas bumi shah alam ditimpa hujan hampir setiap ari, minggu lepas adalah minggu yang sangat-sangat best untuk tido. tapi minggu ni, da bape ari x ujan, menjadi kan bumi shah alam panas yang amat sangat. kalo berjalan di tengahari tanpe payung, nampak sangat la tempah maut, sebab kemungkinan untuk pengsan adalah sangat-sangat tinggi. hehehe. wat citer je ni...tapi memang betol pon kat shah alam ni tengah panas terik. dan bile panas terik cam ni, mula macam2 penyakit datang, x terkecuali la demam.

classmate aku de sorang kene demam campak, mc sampai 2 minggu. mesti teruk. takot gak aku. tapi aku x kesah sangat pasal classmate aku. aku kesah ngan rummate aku. die pon demam. selsema dan batuk dalam pakej skali. 3 dalam 1. aku x kesah die nak demam ke pe, tapi bile die batuk, die x tutup mulut. die tahu aku de tonsilitis. bile de tonsilitis, otomatik ketahanan badan kurang. badan aku senang kene penyakit demam ni. da beberapa ari lepas aku da panas badan. n aku terus cepat2 makan anti-biotik aku. da la antibiotik die da tak sedap. rase cam rase hingus je. terpakse la makan gula2 untuk ilangkan rase antibiotik tu.

malam tadi x leh tido seh. bukan x leh tido, tapi x lena. aku bangun n rase pening. cam pusing kepala...kata mak aku la. aku kalo bangun tido n rase cm tu, mkne nye waktu aku tido, aku asek2 berpusing2, mengubah posisi tido, same de aku sedar @ x. pas tu budak tu batuk punye la kuat. sampai die g toilet pon leh dengar. aku tau die batuk x de kahak, sbb mungkin badan die panas sangat. sbb tu bunyi die teruk sangat. tapi aku risau ngna diri aku. die kalo demam, seminggu leh baek. aku ni kalo demam, sebulan pon lom tentu leh baek. da la nak final exam ni, die lak menyebar kan penyakit die. tension aku.

pe lagi yang menambahkan tensen aku malam tadi adalah kawan aku yang x abes2 citer pasal ex-gf die. aku tensen gile dengar. setiap kali call, setiap kali citer pasal ex-gf. tau la sayang gile ngan ex-gf, tapi x perlu la citer pasal die sokmo. aku dengar ni panas telinge je. rase nak baling je nset tu. kengkadang nset aku pon wat hal, sebab mungkin die pon faham tuan die menyampah nak dengar. bile aku cam merajuk, baru la nak mintak maaf. pas tu sebuk2 cakap x nak citer lagi. tapi esok nye mesti citer lagi, luse citer lagi. haiyaaa.... aku pon de gak ex-bf, tapi aku x de pon citer pasal ex-bf aku ari2. sebab aku tau, kalo aku citer pasal ex-bf aku, die mesti marah. tapi bile turn die, die x leh faham lak pe aku rase. pelik la. die nak uji aku ke? @ die memang x perasan langsung aku x suke dengar? tensen!!!!!!

No comments:

Post a Comment