Monday, April 4, 2011

my blog

tadi sebena baru je post satu post. aku sbena nye nak tulis lagi, tapi kalo aku sambung yang post yg tadi, jenuh aku nak bace blek. pe tah lagi kalo de yang sudi nak melawat blog aku ni, lagi la x dan nak membace nye.

aku de tulis sebelom ni...bahawa aku da paste link blog aku kt ym aku. so, secara otomatiknye sesape yang de dalam list ym aku leh excess ngan sesuka suki ati diorang. aku terfikir nak paste url blog aku kat FB aku, tapi bile aku tanye pendapat kawan baek aku, die cakap takot de member2 aku yang x dapat terima sape aku. yela, memang betol, pe die cakap. ngan mase silam sebagai whore, x ramai yang leh terima. aku sbena nye sangat2 bersyukur kawan baek aku tu leh terima aku. even..kawan baek aku kat kampus ni pon..bile tau pasal diri aku, die cam x leh trime. die cam marah2 aku. tapi memang betol pe yang die cakap. aku merosakkan diri sendiri. memang betol. tapi, aku x leh nak wat pe. bende da nak jadi, and aku just kene go on with it la. it doesn't even matter to me kalo de orang nak reject aku. tapi aku rase da penat untuk idup dalam kepura-puraan. sebab tu la aku nak paste link blog aku kat FB aku. tapi kt FB, de ramai classmate aku n ex-former classmate kat skola dulu. kalo diorang tau aku cam ne...hmm.. aku x tau diorang leh terima aku @ x. aku wat keputusan untuk paste link blog aku waktu aku da nak final year. waktu tu...tengok la camne nanti. at least, bukan sekarang mase nye.

aku baru je melawat blog someone yang aku consider sebagai abang,walaupon die da un-friend aku kt Fb n lngsung x chat lagi aku kat ym, still aku respect die, n care ngan die. aku x tau die still lagi cam dulu, tapi aku da mintak die supaya benti. satu sebab aku x masuk blog die, sebab aku x sanggup nak bace tentang wifey die. aku tau wifey die baek, tapi ngan komplikasi jantung dan pregnancy, wifey die memang digging her own grave. that is why i said she is a very nice woman. die sanggup untuk get pregnant so that they can have baby, walaupon chance untuk die idup adalah 50-50, and so does the infant. aku x tau sama de die da terfikir bende ni jadi kat family die adalah sebab die. everything happens for a reason. x mungkin tetibe Allah bagi turun kan bala kat kite. perna kan dengar orang cakap, yang baek itu dari Allah, yang buruk itu datang dari diri sendiri. actually, mula2 aku dengar statement tu, aku agk x terima. tapi bile fikir2 kan kembali, memang betol pe statement tu. Allah x kan turun kan bala kalo kite x wat salah. bala tu adalah salah satu process untuk menghilangkan dosa kite. tapi untuk ilangkan dose tu la..memang sangat2 perit.

bile bace tentang idup die, aku cam takot..adakah aku akan jadi cam tu nanti bile aku kawen? mengalami masala2 yang..sangat2 rumit? sebab tu aku takot nak kawen. takot jadi pape kat suami aku @ sesape2. aku x nak sebab dosa aku, orang len yg kene, cam "abang" aku tu. kesian sangat2 ngan wifey die. aku just leh berdoa dan berarap segala2 akan okay nanti. =)

No comments:

Post a Comment