Wednesday, April 27, 2011

Angry Birds


Angry Birds: ni la game yang menjadi kegilaan aku. game ni kalo aku men, kalo da cleared level, trus out. x leh proceed to the next level. because if i proceed, and aku x berjaya clear the level, aku mesti jadi gile. bukan gile x lepas (ok, tu pon leh di jadikan satu faktor), tapi gile sebab hogs tu sume tersengih2 and wat bunyi pelik, konon cam sindir aku. tau la bunyi hogs tu cm ne kn. mmg sakit ati.

pape pon, biar aku citer skit history game ni. game ni pada mule nye adalah game untuk iOS apple, pada december 2009. sejak game ni di release kan rating orang beli game ni meningkat mendadak. so, since dari tu game in di ubah supaya sesapa leh men game ni kt mne2, kat iphone, ps @ even kat pc.

game ni basically tentang sekumpulan hogs yg mencuri telur2 burung, sbb tu burung2 tu mrh. jadi la nme game ni, "Angry Birds". objektif sangat2 simple, musnah sume hogs yang de kat setiap level. nak musnah kan kene gune lastik kayu @ dlm bhse inggres, slingshot. dengan slingshot tu, player akan gune pelbagai jenis burung yang de kat setiap level untuk musnah kan hog tu. tapi, hogs tu de barrier dan segala pertahanan untuk mengelak dari di musnah kan. barier die cam2, dari kayu, kaca dan konkrit.
tu la yang datang nye tricky game ni.

burung2 die de cam2 kelebihan. cam burung merah aku rase strength. de orang cakap burung ni x de gune nye, tapi aku x bersetuju. memang la die x de special skill, tapi die de strength yang burung2 len x de. burung wane biru di gune kn untuk multiple shot, (satu burung leh d pecahkan jadi 3 burung), burung wane kuning leh speed (cam torpedo), burung wane itam de de bom and burung wane putih de telur yang leh d jadikan bom.

aku paling suke burung wane kuning, sebab die speed. leh pecahkan almost everything, melaen kan konkrit. konkrit cam susah skit. burung yang paling aku x suke @ x pandai gune de la burung wane putih, sebab burung wane putih tu tricky skit. kene pandai budget bile n kat ne nak drop the atomic egg.

sekarang ni da sampai level 3. tapi kene slow skit men. x leh men selalu. kalo x, aku x ingat blaja nanti. hopefully aku leh clear sume level yang de kat dalam game ni. hehehehe

No comments:

Post a Comment